Сряда, 17 Юли 2019
Get the Flash Player to see this.
Вие сте тук: Начало Начало Архив Новини

Архив НОВИНИ

Подобряване обслужването на гражданите чрез изграждане на Център за услуги и информация Печат Е-поща
Четвъртък, 03 Февруари 2005г. 18:51ч.
По силата на своите законови компетенции общините са задължени да извършват широк кръг услуги за гражданите. В тази връзка и пред общинска администрация Пещера винаги са стояли няколко основни въпроса.
1.Как услугите за гражданите да бъдат извършвани максимално бързо и без субективни грешки.
2.Как да се организира работата така, че гражданите да са максимално улеснени при заявяването и получаването на дадена услуга.
3.Как да се прекрати разкарването на гражданите от кабинет в кабинет и да се предотврати възможността за корупционни действия.
4.Какви ИТ технологии е необходимо да се използват за да се реализира ефективно обслужване.
За да реши тези въпроси общината разработи проект за създаване на ЦУИГ ... По силата на своите законови компетенции общините са задължени да извършват широк кръг услуги за гражданите. В тази връзка и пред общинска администрация Пещера винаги са стояли няколко основни въпроса.
1.Как услугите за гражданите да бъдат извършвани максимално бързо и без субективни грешки.
2.Как да се организира работата така, че гражданите да са максимално улеснени при заявяването и получаването на дадена услуга.
3.Как да се прекрати разкарването на гражданите от кабинет в кабинет и да се предотврати възможността за корупционни действия.
4.Какви ИТ технологии е необходимо да се използват за да се реализира ефективно обслужване.
За да реши тези въпроси общината разработи проект за създаване на ЦУИГ. На този етап обслужването се извършва на първия етаж на оборудвани за целта гишета за услуги ? Деловодство и Информация, услуги по Стопанска дейност свързани с търговия, туризъм, жилищно настаняване, Технически услуги свързани със строителство и архитектура, Гражданско състояние и ритуали, Каса.
Разработени са брошури и информационни табла. Видовете услуги, сроковете, цените ще бъдат поместени и на интернет страницата на общината.
Според разработения проект предстои ЦУИГ да бъде преместен на партерния етаж за да бъдат по лесно обслужвани инвалиди и възрастни хора. Надяваме се ефекта от реализиране на ОЦУИГ да намали срока на обслужване, ще намали просрочените преписки и ще се прекрати разкарването на гражданите от врата на врата.
Центърът представлява важна стъпка към реализиране на електронно управление на местно ниво тъй като създава предпоставка за извършване на административни услуги на физически и юридически лица по електронен път. Това кореспондира с изискването на ЕК към България до 2005г. задължително да се предоставят 20 конкретни административни услуги.
Във връзка с въведените изисквания в сградата на Общинска администрация гражданите ще могат да посещават служителите и ръководството на общината и да търсят решение на проблемите си в определените за целта приемни дни и часове което поместваме и на страницата на общината и в общинските вестници.

Общинска Администрация
ПРЕСЦЕНТЪР

 


ГОРЕЩ ТЕЛЕФОН
035062216