Архив НОВИНИ
- Юли 2024 (10)
- Юни 2024 (10)
- Май 2024 (11)
- Април 2024 (10)
- Март 2024 (8)
- Февруари 2024 (13)
- Януари 2024 (10)
- Декември 2023 (8)
- Ноември 2023 (10)
- Октомври 2023 (9)
- Септември 2023 (7)
- Август 2023 (9)
- Юли 2023 (8)
- Юни 2023 (14)
- Май 2023 (6)
- Април 2023 (12)
- Март 2023 (13)
- Февруари 2023 (8)
- Януари 2023 (16)
- Декември 2022 (26)
- Ноември 2022 (16)
- Октомври 2022 (11)
- Септември 2022 (12)
- Август 2022 (14)
- Юли 2022 (10)
- Юни 2022 (16)
- Май 2022 (8)
- Април 2022 (13)
- Март 2022 (10)
- Февруари 2022 (12)
- Януари 2022 (9)
- Декември 2021 (6)
- Ноември 2021 (14)
- Октомври 2021 (17)
- Септември 2021 (11)
- Август 2021 (25)
- Юли 2021 (12)
- Юни 2021 (25)
- Май 2021 (15)
- Април 2021 (15)
- Март 2021 (17)
- Февруари 2021 (13)
- Януари 2021 (6)
- Декември 2020 (12)
- Ноември 2020 (26)
- Октомври 2020 (24)
- Септември 2020 (21)
- Август 2020 (17)
- Юли 2020 (16)
- Юни 2020 (15)
- Май 2020 (14)
- Април 2020 (13)
- Март 2020 (21)
- Февруари 2020 (21)
- Януари 2020 (12)
- Декември 2019 (10)
- Ноември 2019 (6)
- Октомври 2019 (7)
- Септември 2019 (6)
- Август 2019 (18)
- Юли 2019 (12)
- Юни 2019 (13)
- Май 2019 (20)
- Април 2019 (9)
- Март 2019 (9)
- Февруари 2019 (10)
- Януари 2019 (13)
- Декември 2018 (8)
- Ноември 2018 (23)
- Октомври 2018 (26)
- Септември 2018 (12)
- Август 2018 (14)
- Юли 2018 (18)
- Юни 2018 (24)
- Май 2018 (11)
- Април 2018 (16)
- Март 2018 (13)
- Февруари 2018 (9)
- Януари 2018 (13)
- Декември 2017 (13)
- Ноември 2017 (26)
- Октомври 2017 (13)
- Септември 2017 (15)
- Август 2017 (25)
- Юли 2017 (14)
- Юни 2017 (18)
- Май 2017 (23)
- Април 2017 (13)
- Март 2017 (13)
- Февруари 2017 (16)
- Януари 2017 (25)
- Декември 2016 (12)
- Ноември 2016 (13)
- Октомври 2016 (21)
- Септември 2016 (11)
- Август 2016 (13)
- Юли 2016 (17)
- Юни 2016 (18)
- Май 2016 (16)
- Април 2016 (19)
- Март 2016 (14)
- Февруари 2016 (10)
- Януари 2016 (6)
- Декември 2015 (9)
- Ноември 2015 (8)
- Октомври 2015 (14)
- Септември 2015 (15)
- Август 2015 (11)
- Юли 2015 (11)
- Юни 2015 (11)
- Май 2015 (11)
- Април 2015 (11)
- Март 2015 (8)
- Февруари 2015 (12)
- Януари 2015 (9)
- Декември 2014 (3)
- Ноември 2014 (5)
- Октомври 2014 (4)
- Септември 2014 (8)
- Август 2014 (16)
- Юли 2014 (7)
- Юни 2014 (9)
- Май 2014 (11)
- Април 2014 (22)
- Март 2014 (5)
- Февруари 2014 (5)
- Януари 2014 (9)
- Декември 2013 (8)
- Ноември 2013 (10)
- Октомври 2013 (12)
- Септември 2013 (4)
- Август 2013 (9)
- Юли 2013 (9)
- Юни 2013 (11)
- Май 2013 (10)
- Април 2013 (9)
- Март 2013 (11)
- Февруари 2013 (14)
- Януари 2013 (11)
- Декември 2012 (12)
- Ноември 2012 (15)
- Октомври 2012 (10)
- Септември 2012 (9)
- Август 2012 (5)
- Юли 2012 (7)
- Юни 2012 (7)
- Май 2012 (9)
- Април 2012 (9)
- Март 2012 (13)
- Февруари 2012 (10)
- Януари 2012 (14)
- Декември 2011 (13)
- Ноември 2011 (14)
- Октомври 2011 (3)
- Септември 2011 (12)
- Август 2011 (11)
- Юли 2011 (12)
- Юни 2011 (13)
- Май 2011 (20)
- Април 2011 (15)
- Март 2011 (11)
- Февруари 2011 (17)
- Януари 2011 (15)
- Декември 2010 (15)
- Ноември 2010 (8)
- Октомври 2010 (5)
- Септември 2010 (14)
- Август 2010 (11)
- Юли 2010 (16)
- Юни 2010 (13)
- Май 2010 (10)
- Април 2010 (9)
- Март 2010 (8)
- Февруари 2010 (12)
- Януари 2010 (10)
- Декември 2009 (13)
- Ноември 2009 (11)
- Октомври 2009 (9)
- Септември 2009 (12)
- Август 2009 (8)
- Юли 2009 (5)
- Юни 2009 (8)
- Май 2009 (7)
- Април 2009 (19)
- Март 2009 (9)
- Февруари 2009 (8)
- Януари 2009 (4)
- Декември 2008 (8)
- Ноември 2008 (5)
- Октомври 2008 (7)
- Септември 2008 (4)
- Август 2008 (7)
- Юли 2008 (12)
- Юни 2008 (14)
- Май 2008 (6)
- Април 2008 (20)
- Март 2008 (19)
- Февруари 2008 (21)
- Януари 2008 (9)
- Декември 2007 (17)
- Ноември 2007 (16)
- Октомври 2007 (4)
- Септември 2007 (14)
- Август 2007 (23)
- Юли 2007 (13)
- Юни 2007 (20)
- Май 2007 (26)
- Април 2007 (17)
- Март 2007 (10)
- Февруари 2007 (25)
- Януари 2007 (16)
- Декември 2006 (16)
- Ноември 2006 (33)
- Октомври 2006 (10)
- Септември 2006 (4)
- Август 2006 (8)
- Юли 2006 (2)
- Февруари 2006 (2)
- Декември 2005 (1)
- Октомври 2005 (4)
- Септември 2005 (2)
- Август 2005 (2)
- Юли 2005 (1)
- Юни 2005 (3)
- Май 2005 (6)
- Април 2005 (9)
- Март 2005 (7)
- Февруари 2005 (7)
- Януари 2005 (8)
- Декември 2004 (6)
- Ноември 2004 (5)
- Октомври 2004 (13)
- Септември 2004 (9)
- Август 2004 (2)
- Ноември 1999 (1)
ОБЯВЛЕНИЕ - ОБЯВЛЕНИЕ ПО РЕДА НА ЧЛ. 26, АЛ. 3 ОТ ЗНА |
Новини, обяви, конкурси - Новини |
Четвъртък, 11 Май 2023г. 09:24ч. |
ОБЯВЛЕНИЕ ПО РЕДА НА ЧЛ. 26, АЛ. 3 ОТ ЗАКОНА НА НОРМАТИВНИТЕ АКТОВЕ
ПРОЕКТ ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБАТА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И БЕЗОПАСНОСТТА НА ДВИЖЕНИЕТО, ДИСЦИПЛИНАТА НА ВОДАЧИТЕ НА ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И ПЕШЕХОДЦИТЕ В ОБЩИНА ПЕЩЕРА М О Т И В И към изготвения проект за изменение и допълнение на Наредбата за организацията и безопасността на движението, дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците в община Пещера
Публичните органи са отговорни за провеждането на политики на национално и местно ниво, насочени към устойчивото и екологично развитие на урбанизираните територии. В този смисъл в различни градове в Европа и България са предвидени различни методи, средства и механизми за ограничаване използването на моторни превозни средства задвижвани от ДВГ, като например, насърчаване използването на електрически такива.С все по увеличаващия се брой на последните се наложи нормативното им регламентиране в различни аспекти. Законовите разпоредби на европейското и националното законодателство дават различни легални дефиниции на електрическите превозни средства. Регламент (ЕС) № 168/2013 на Европейския парламент от 15 януари 2013 година относно одобряването и надзора на пазара на дву-, три- и четириколесни превозни средства в своя чл.3 (Определения) т.94 говори за „Изцяло електрическо превозно средство“ – и то епревозно средство, задвижвано от: а) система от едно или повече устройства за съхранение на електрическа енергия, едно или повече устройства за управление на електрическа мощност и една или повече електрически машини за преобразуване на съхранената електрическа енергия в механична енергия, която се предава към колелата за задвижване на превозното средство; б) спомагателно електрическо задвижване монтирано на превозно средство, задвижвано с педали; В Закона за движението по пътищата в неговия §6 т.18б от ДР е дадена легална дефиниция на "Индивидуално електрическо превозно средство". Тя установява, че това е пътно превозно средство, оборудвано с електрически двигател/и и максимална конструктивна скорост, надвишаваща 6 km/h, без или със място за сядане с височина на точка R (референтна точка на седене), ненадвишаваща 540 mm, когато превозното средство е с не повече от две колела или с височина на точка R, ненадвишаваща 400 mm, когато превозното средство е с три или повече колела, със собствена маса до 50 kg. Не са индивидуални електрически превозни средства инвалидните колички, обслужващи лица с увреждания. В легалната дефиниция на §1 т.35 от ДР на Закона за местните данъци и такси се говори за „Електрически автомобили“ – това са леки автомобили по смисъла на § 6, т. 12, буква „а“ от допълнителните разпоредби на Закона за движението по пътищата, които използват двигател с изцяло електрическо захранване и не притежават двигател с вътрешно горене. Появата на т.нар. електрически превозни средства е наложила и тяхното легално обозначаване при използването им като превозни средства. То е регламентирано в НАРЕДБА № I-45 от 24.03.2000г. за регистриране, отчет, спиране от движение и пускане в движение, временно отнемане, прекратяване и възстановяване на регистрацията на моторните превозни средства и ремаркета, теглени от тях, и реда за предоставяне на данни за регистрираните пътни превозни средства. В цитирания подзаконов нормативен акт, в своя чл.23 ал.4 тези превозните средства са посочени като „моторни превозни средства, които се задвижват само с електрически двигател“. В текста се упоменава, че „Графичните знаци на регистрационния номер за моторни превозни средства, които се задвижват само с електрически двигател, се нанасят със зелен цвят на бял светлоотразителен фон“. Нормативното регламентиране на електрическите превозни средствана национално ниво, налага нормативно уреждане на свързани с ползването им обществени отношения с местно значение То следва да се извърши при условията на чл.15 от Закона за нормативните актове, респективно с нормативна промяна на действащата НАРЕДБА за организацията и безопасността на движението, дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците в Община Пещера. II. ЦЕЛИТЕ, КОИТО СЕ ПОСТАВЯТ (съгласно чл.28 ал.2 т.2 от Закона за нормативните актове): С приемането на предложения проект за изменение и допълнение на Наредба за организацията и безопасността на движението, дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците в Община Пещера: - се уреждат обществени отношения с местно значение свързани с реда и условията досежно организацията на движението на пътните превозни средства на територията на Община Пещера, и – се въвежда синхрон с нормативните актове на европейско и национално ниво. При упоменатото изменение и допълнение на наредбата е спазен принципа на субсидиарност, пропорционалност и стабилност – не е в противоречие на закона, спазени са законовите разпоредби на местното, националното и европейското законодателство. Предложеното уреждане обществените отношения с местно значение е съобразено с нормативните актове от по-висока степен. Проектът на подзаконовия нормативен акт с местно значение се предлага на вниманието на компетентен за приемането му според закона орган и съдържа общи правила за поведение, които да се прилагат към индивидуално неопределен кръг субекти, с нееднократно действие. Административно-наказателните разпоредби на проекта на наредбата са съобразени в пропорционалност с тежестта на съответните нарушения. III. ФИНАНСОВИ И ДРУГИ СРЕДСТВА, НЕОБХОДИМИ ЗА ПРИЛАГАНЕТО НА НОВАТА УРЕДБА (съгласно чл.28 ал.2 т.3 от Закона за нормативните актове): Не са необходими допълнителни финансови средства, както и други ресурси, извън наличните към настоящия момент за прилагането на измененията и допълненията на Наредбата за организацията и безопасността на движението, дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците в Община Пещера. Основният замисъл на предложения проект за изменение и допълнение е хармонизация на действащата вторична правна регулация на местно ниво с изискванията на нормативната уредба от национално ниво, както и въвеждане на ред и условия за безплатно паркиране на Изцяло електрическите превозни средства /ИЕПС/ на територията на Община Пещера. IV. ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРИЛАГАНЕТО, ВКЛЮЧИТЕЛНО ФИНАНСОВИТЕ, АКО ИМА ТАКИВА (съгласно чл.28 ал.2 т.4 от Закона за нормативните актове): Очакваните резултати от приемането на предложения проект за изменение и допълнение на Наредбата за организацията и безопасността на движението, дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците в Община Пещера, наред вече с изложените са и непротиворечива правна уредба на местно ниво с националната нормативна регулация в областта на движението и паркирането на Изцяло електрическите превозни средства /ИЕПС/. V. АНАЛИЗ НА СЪОТВЕТСТВИЕТО С НАЦИОНАЛНОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО И С ПРАВОТО НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ (съгласно чл.28 ал.2 т.5 от Закона за нормативните актове): Предлаганите промени в Наредбата за организацията и безопасността на движението, дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците в Община Пещера са в съответствие с разпоредбите на правото на Европейския съюз и приложимото българско право. На основание чл.26 ал.3 и ал.4 от Закона за нормативните актове, в 30-дневен срок от публикуване на настоящото обявление на интернет страницата на общината – www.peshtera.bg, Община Пещера предоставя възможност на заинтересованите лица да направят своите предложения и становища по проекта. Предложения и становища по проекта могат да бъдат направени на e-mail: Адресът на е-пощата e защитен от спам ботове. Нужен ви е javascript, за да го видите. или подавани в писмен вид в Центъра за административно обслужване, ул.“Дойранска епопея“ №17, Община Пещера. Проект за изменение и допълнение на Наредба за организацията и безопасността на движението, дисциплината на водачите на превозни средства и пешеходците в Община Пещера, приета с Решение №334/01.03.2002г., изм. и доп. с Решение №462/26.07.2006 г., изм. и доп. – Решение №80/29.04.2008г., изм.-Решение № 482/26.02.2010г., изм. и доп. с Решение № 470/29.11.2013г., изм. и доп. с Решение № 498/27.12.2013г., изм. и доп. с Решение № 747/16.02.2015г., доп. с Решение № 755/27.03.2015г., изм. и доп. с Решение № 111/26.05.2016г., изм. и доп. с Решение № 139/30.09.2020г. на Общински съвет - Пещера §1. Създава се нов РАЗДЕЛ ІІІ Б „РЕЖИМ НА БЕЗПЛАТНО ПАРКИРАНЕ НА ИЗЦЯЛО ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА“ със следното съдържание: Чл.23б. Изцяло електрическите превозни средства (ИЕПС)- автомобилите, които използват двигател с изцяло електрическо захранване и не притежават двигател с вътрешно горене паркират безплатно в паркингите – общинска собственост на територията на община Пещера. Чл.23в (1). Правото по чл.23б на безплатно паркиране се установява с регистрационен номер, издаден съгласно чл. 23, ал. 4 от Наредба № I-45 от 24 март 2000 г. за регистриране, отчет, спиране от движение и пускане в движение, временно отнемане, прекратяване и възстановяване на регистрацията на моторните превозни средства и ремаркета, теглени от тях, и реда за предоставяне на данни за регистрираните пътни превозни средства или с вписване в регистър за ИЕПС, поддържан от Общинско предприятие „Паркинги и пазари“. (2) Вписването в регистъра на Общинско предприятие „Паркинги и пазари“ се извършва след подаване на писмено заявление от собственика на изцяло електрическото превозно средство, а в случаите, когато собственикът е различен от заявителя, това следва да се отрази в заявлението до директора на Общинско предприятие „Паркинги и пазари“. (3) Заявлението може да бъде подадено и по електронен път, подписано с квалифициран електронен подпис, съгласно Закона за електронното управление. |