Неделя, 23 Мар 2025
Вие сте тук: Начало Начало Архив Новини

Архив НОВИНИ

Резултати от социологическо изследване Печат Е-поща
Новини, обяви, конкурси - Новини
Сряда, 09 Декември 2009г. 11:54ч.
Висока удовлетвореност от обслужването на граждани в община Пещера

На 25 октомври приключи работата по изследване на регионалния екип на НЦИОМ в Пазарджик. На излизане от община Пещера чрез стъпка в продължение на два месеца бяха интервюирани 800 граждани-потребители на услуги на общинската администрация. Преди няколко дни изследването бе представено пред общинската администрация и коментирано от служителите.
По обща преценка на 95% от анкетираните, през последните две години общинската администрация в гр. Пещера е подобрила работата си в сравнение с предишни периоди. 49% наричат подобрението на обслужването ?голямо?, а други 46% - малко. Едва 4% от ползвалите административни услуги са на мнение, че през последните две години няма подобрение в работата на общината. Оценките на гражданите за работата на общинската администрация зависят основно от удовлетвореността от качеството на предлаганите административни услуги.
Изследването регистрира висока степен на удовлетвореност от конкретно предоставените административни услуги, заради които хората са посетили общината в деня, в който са анкетирани. 92% са доволните от това че са си свършили работата. Данните показват, че оценката за удовлетвореността от обслужването не зависи от това дали общината е посетена по личен или по служебен въпрос. Едва 8% от анкетираните не са успели да свършат работата, като най-често това се дължи на техни собствени пропуски - липсват документи, които гражданите е трябвало да представят.
Средната оценка, която посетителите на общината дават........
на качеството на обслужване в общинската администрация в Пещера е 5,45. /по шестобалната училищна система на оценяване/. В проведените от НЦИОМ изследвания, представителни за община Пещера, през 2007г. и през 2008г., респондентите искаха промяна в начина, по който се управлява Пещера и я виждаха в назначаването на служители, които са професионалисти в областта си. Високата оценка, която анкетираните днес поставят на общинската администрация показва, че местната власт е успяла да отговори на обществените очаквания. Това неминуемо води до по-голям авторитет на служителите от общинската администрация сред населението.
Данните показват, че гражданите предпочитат да се информират за това как работи общинската администрация от публичните средства за информация- масмедиите (това твърдят 38% от участвалите в изследването). Това означава, че потребителите на услуги, предлагани от общинската администрация, държат правилата за работа да са ясни, прозрачни и общи за всички потребители на услугата. Едва 5% предпочитат да се информират за това как работи общинската администрация от близки и познати.
В този контекст особено важни се оказват публичните срещи на кмета с хората, на които една трета от гражданите твърдят че му поставят лично проблемите, които ги вълнуват и го питат за всичко свързано с управлението на града. Очевидно е, че няма дефицит на информация за работата на кмета и неговата администрация. Не регистрираме обществено мнение, в което да прозират симптоми на отчуждение на управата на общината от обикновените хора.
Жителите на Пещера биха искали постоянно да бъдат информирани за резултатите от работата на администрацията; за плановете и бъдещите намерения на общинската администрация; за това как се вземат решения в администрацията и не на последно място за това какви административни услуги предлага общината.


 

 


ГОРЕЩ ТЕЛЕФОН
035062216
0893532069